środa, 7 grudnia 2011

Kruche ciasteczka

Słodka niespodzianka dla koleżanek. Miło jest dostać coś od serca, zupełnie bez okazji.  Rozwałkowałam za grubo, dlatego wyszły takie krzywe bambaryły, ale są urocze! :]


Składniki:
  • 25 dag (1,25 szkl) mąki
  • 10 dag (0,5 szkl) cukru pudru
  • 25 dag margaryny
  • 2 żółtka ugotowane na twardo
  • 1 jajo surowe
Przygotowanie:
  1. Gotowane żółtka dokładnie rozetrzeć. Dodać margarynę, ucierać, aż masa będzie pulchna.
  2. Połączyć z cukrem pudrem, surowym jajem i połową mąki.
  3. Zagnieść ciasto i ochłodzić je w lodowce (ok. godz).
  4. Następnie wgnieść resztę mąki i rozwałkować na grubość ok 1/2 cm (lepiej cieńsze).
  5. Wyciąć ciasteczka. (Ja wycięłam kółka, a później w połowie z nich małe gwiazdki.  Po upieczeniu te bez dziurki posmarowałam marmoladą i przykryłam ciastkami z gwiazdką)
  6. Piec ok. 15-20 min w temp 200-220'C


Ingredients:
  • 25 dag flour
  • 10 dag caster sugar
  • 25 dag butter
  • 2 yolks of hard boiled eggs
  • 1 egg (raw)
Preparing:
  1. Grate boiled yolks accurately. Add the butter and grate with a mixer yo make the mass soft.
  2. Put together with the sugar, raw egg and the half of the flour.
  3. Knead the dough and put into the fridge (for about 1 haur).
  4. Press the rest of the flour into the dough and roll out- 1/2 cm thickness.
  5. Cut the cookies (I cut circles an then in the half of them small stars. After baking I spread those without holes with the strawberry marmalade and covered with this with stars.).
  6. Bake for about 15-20 minutes, temp. 200-220'C.
:)

2 komentarze:

  1. Z takiego prezentu i ja bym się ucieszyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym dostać taką słodką paczuszkę.
    Piękne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...